logo
Google Analytics

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat na Praze 5 zdarma

Přehled kategorií zařízení v Google Analytics

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / Přehled kategorií zařízení v Google Analytics

Poměr mobilních zařízení při vyhledávání stoupá a snižuje se zastoupení desktopů

Všimli jste si také, že neustále stoupá poměr mobilních zařízení vs. desktopů (stolních počítačů a notebooků)? Jak se můžete v mnohých studiích dočíst, tak mobilní vyhledávání je skutečně na vzestupu a v mnohých zemích již překonává desktopové vyhledání.

Rozšířenost smartphonů tak umožňuje snadné a rychlé vyhledání jakékoliv informace, která vás zajímá právě v danou chvíli a v daném místě, ať jste kdekoliv. Tento trend však také vyžaduje připravenost vašich webových stránek pro mobilní zařízení i mobilní prohlížeče.

Mnoho návštěvníků může vyhledat vaše produkty při cestování do práce i z práce, při čekání ve frontě nebo v jakékoliv volné chvíli.

Máte responzivní web?

V dnešní době je již standardem mít responzivní web (tj. web, který se přizpůsobuje velikosti zobrazenového okna prohlížeče). I váš web by tak měl být v dnešní době plně responzivní, aby se na něj snadno návštěvníci dostali. Dále by měl být určitě přehledný a srozumitelný, použitelný a zároveň, aby jej preferovaly i internetové vyhledávače (zejména Google).

Mobile First nejen pro Google

Samotný Google reaguje na tento trend a již dříve zavedl „Mobile First“. Čili jinými slovy veškeré změny algoritmů vyhledávače aplikuje Google právě pro mobilní verzi, a teprve až poté pro desktopovou verzi.

Je třeba splňovat kritéria vašeho webu tak, aby byl skutečně váš web pro uživatele na mobilních zařízeních přístupný, použitelný, rychlý a funkční. Bez mobilní (responzivní) verze vašeho webu se v dnešní době již neobejdete.

Otestujte si váš web v testu použitelnosti na mobilech v nástroji přímo od Google

Ověřte si, zda máte váš web použitelný na mobilech v nástroji přímo od samotného Google: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Přehled kategorií zařízení v Google Analytics

Dokonce i v nástroji Google Analytics můžete zjistit, z jakých kategorií zařízení chodí návštěvníci na váš web.

Díky tomuto přehledu můžete zjistit, jak jsou tato „zařízení“ výkonná, a zda i uživatelé například z mobilních telefonů a tabletů tráví na vašem webu dostatek času a jestli se zvyšuje i nákup prostřednictvím mobilních zařízení.

Tato data vás posléze mohou nasměrovat k úvahám, zda je váš web připravený pro mobilní zařízení a jestli se návštěvníkům na mobilním zařízení s vašim webem pracuje dobře a bez potíží.

Přejděte do přehledu „Publikum“ a tam vyberte „Mobilní“ a posléze „Přehled“ a ponechejte primární dimenzi na položce „Kategorie zařízení“, viz níže uvedený obrázek.

Přehled kategorií zařízení v Google Analytics

Zdroj obrázku: Google Analytics


Datum poslední aktualizace: 26. 2. 2019 16:59:20
Štítky: Google Analytics - internetový marketing - marketing - návody - SEO - webové stránky

8 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Jsme držiteli Sklik.cz ověření a Zboží.cz ověření.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
 

Certifikace Google Analytics

Certifikace Google AdWords

Sklik.cz ověření

Zboží.cz ověření

Chcete odebírat novinky?

Přihlášením k newsletteru souhlasím s obchodními podmínkami.
Výše poskytnuté údaje budou zpracovány dle Zásad zpracování osobních údajů.

Copyright 2019 © Optimalizovaný-Web.cz

Tento web používá soubory cookies potřebné pro fungování stránek, k analýze návštěvnosti a v případě Vašeho souhlasu i k cílení reklam. Více informací