logo
Google Analytics

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat na Praze 5 zdarma

Zjistěte, kdo na vás odkazuje díky Google Analytics

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / Zjistěte, kdo na vás odkazuje díky Google Analytics

Chcete vědět, kdo na vás odkazuje a v jakém diskuzním vlákně se o vás zmiňuje?

Přiznám se, že tento článek jsem měl v plánu už delší dobu napsat, ale až nyní jsem se k němu dostal.

Asi s ním přicházím jako s „s křížkem po funuse“, ale snad jej ještě stihnete aplikovat do svých Google Analytics, a získat alespoň nějaká zajímavá data, než to přestane v Google Chrome od verze 85 fungovat :-(. „Tak pospěšte s nastavením, než to smažou!“

Google bohužel oznámil, že od verze prohlížeče Google Chrome 85 nebude již podporovat tzv. „Kompletní referrer“, tj. nedoměříte celou URL adresu odkazu, ale uvidíte pouze doménu, ze které návštěvník na váš web přišel.

Aktuální verze Google Chrome v době psaní článku (tj. k datu 27. 8. 2020) je stále 84, čili byste měli mít možnost naplno využít měření celé URL a ještě těžit z tzv. „Kompletního referreru“.

K čemu je to vlastně užitečné? Reagujte ihned na pozitivní i negativní publicitu

Díky tomuto nastavení, které níže uvádím, tak si můžete do dimenze zaslat celou URL trasu a reagovat ihned tak na to, pokud někdo na vás odkazuje, ať už z blogu nebo z nějakého diskuzního fóra atd.

Můžete tím podpořit pozitivní reakci, nebo naopak reagovat na negativní publicitu a to v reálném čase, když se tak právě v těchto chvílích děje.

Můžete například podpořit pozitivní vlákno: Například když někdo doporučuje váš produkt v nějaké diskuzi. Vy k tomu pak můžete poskytnout komentář, či nabídnout slevu přímo pro diskutující, abyste ještě více rozvířili diskuzi a podpořili diskuzní vlákno.

Nebo naopak můžete eliminovat dopady negativní publicity, když například někdo nebyl spokojený s vašim produktem, tak mu můžete ihned poskytnout omluvu, vysvětlit problém, či zmírnit dopady negativní publicity o vaší firmě či produktu.

Popřípadě můžete zničehonic dnes zpozorovat vzrůstající návštěvnost z nějakého blogu, serveru atd. a budete chtít objevit, co se za vzrůstající návštěvností skrývá. Například ji mohla způsobit nějaká recenze vašeho produktu, nezávislé testování laboratoře, nebo článek na nějakém zpravodajském webu, který se o vás zmiňuje atd.

Díky tomu můžete odhalit článek na nějakém cizím blogu/serveru/zpravodajském webu, který způsobil velkou návštěvnost vašeho webu. Zareagujte na něj ihned ve chvíli, kdy jste si vzrůstající návštěvnici povšimli.

Abyste měli celou URL adresu, je třeba provést vcelu jednoduché nastavení, které vám níže popíšu.

Kde v Google Analytics zjistíte odkazující domény a stránky, které přivedly návštěvníky na váš web?

Nejprve se podíváme na základní přehled v Google Analytics, který vám poskytne přehled, z jakých domén přišli návštěvíci na váš web. Jak na to?

Přejděte do sekce „Akvizice“, poté vyberte „Veškerá návštěvnost“ a najděte „Odkazy“:

Odkazy v Google Analytics

Zdroj obrázku č. 1: Google Analytics

Když pak prokliknete některou z domén, tak se vám ukáže i přehled stránek z vybrané domény, ze které je na váš web odkazováno. Viz níže uvedený obrázek při prokliku z vybrané domény „navolnenoze.cz“:

Prokliknutí odkazu navolnenoze.cz

Zdroj obrázku č. 2: Google Analytics

Pokud byste chtěli vědět celou URL adresu u odkazu z blogu či diskuzního vlákna, nastavte si „Kompletní referrer“

Pokud se vám nezobrazí stránka, ze které na vás bylo odkazováno, například z nějakého diskuzního vlákna, je třeba si nastavit tzv. „Kompletní referrer“. Věřím, že to podle níže uvedeného návodu hravě zvládnete. Pojďme tedy na to :-).

Klikněte vlevo dole na „ozubené kolečko“ čili „Správce“, poté vyberte ve zcela pravém sloupci Výběru dat položku „Filtry“:

Filtry v Google Analytics

Zdroj obrázku č. 3: Google Analytics

Poté klikněte na červené tlačítko „Přidat filtr“. Název filtru pojmenujte například „Kompletní referrer“. Typ filtru vyberte „Vlastní“ a následně vyberte možnost „Pokročilé“, viz níže uvedený obrázek č. 4:

Přidání filtru v Google Analytics

Zdroj obrázku č. 4: Google Analytics

A zde postupujte takto:

Pole A -> Výpis A: Odkaz

Do políčka pak vyplňte: (.*)

Pole B -> Výpis B: Ponechejte prázdné

Výstup do -> konstruktoru: Definováno uživatelem

Do políčka pak vyplňte: $A1

 

A poté zaškrtněte: Pole A je povinné.

Bez zaškrtnutí ponechejte: Pole B je povinné.

A ještě zaškrtněte: Přepsat pole výstupu

Bez zaškrtnutí ponechejte: Rozlišovat malá a velká písmena

 

Poté dejte „Uložit“ a máte hotovo :-)

 

Viz níže uvedený obrázek č. 5:

Filtr - Kompletní referrer v Google Analytics

Zdroj obrázku č. 5: Google Analytics

A máte hotovo! Není to opravdu tak složité, jak to na první pohled vypadá :-).

Jak se posléze „Kompletní referrer“ v Google Analytics používá, a kde ho najít?

V Google Analytics se poté opět vraťte k přehledu „Odkazy“. Jak se tam vrátit? Jednoduše – Přejděte do sekce „Akvizice“, poté vyberte „Veškerá návštěvnost“ a najděte „Odkazy“. Tam už jsme dnes byli, mrkněte o pár řádků výše v tomto článku :-).

Když pak prokliknete některou z domén v tomto přehledu, tak se vám ukáže i přehled stránek z vybrané domény, to už také dnes víte :-).

Nicméně, pokud byste u některého z odkazů neobjevili konkrétní stránky a URL adresy, ze kterých návštěvníci přišli na váš web, tak si ukážeme níže, jak díky dnešnímu nastavení filtru objevit „Kompletní referrer“, čili kompletní URL (odkaz). Tak pojďme na to.

V přehledu „Odkazy“ najděte pod grafem volbu „Sekundární dimenze“, a v ní vyberte: „Hodnota definovaná uživatelem“, viz níže uvedený obrázek č. 6:

Sekundární dimenze - Hodnota definovaná uživatelem

Zdroj obrázku č. 6: Google Analytics

A pokud se vám následně zobrazí nový sloupec „Hodnota definovaná uživatelem“, tak máte hotovo! Gratuluji, právě jste si vylepšili svůj Google Analytics. Viz níže uvedený obrázek č. 7:

Hodnota definovaná uživatelem v Google Analytics

Zdroj obrázku č. 7: Google Analytics

Změny se projeví až u budoucích dat, nelze je aplikovat zpětně na historická data

Nezapomeňte, že veškeré změny v nastavení se v Google Analytics nikdy neprojeví u historicky nasbíraných dat, ale vždy až od chvíle, kdy provedete změny, a to pouze u budoucích dat. U nastavení filtrů dokonce může dojít k přepočtu nasbíraných dat až k půlnoci. Proto správné nastavení podle tohoto návodu raději otestujte až v následujících dnech.

Chcete být stále „v obraze“ a odebírat novinky?

Přihlaste se vpravo nahoře do newsletteru (pokud jste na mobilním zařízení, tak úplně dole), a mějte novinky vždy „při ruce“, aby vám žádná již neunikla :-).


Datum poslední aktualizace: 30. 8. 2020 16:14:09
Štítky: copywriting - Google Analytics - internetový marketing - komunikace - marketing - návody - SEO - webové stránky

8 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Jsme držiteli Sklik.cz ověření a Zboží.cz ověření.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
 

Certifikace Google Analytics

Certifikace Google AdWords

Sklik.cz ověření

Zboží.cz ověření

Chcete odebírat novinky?

Přihlášením k newsletteru souhlasím s obchodními podmínkami.
Výše poskytnuté údaje budou zpracovány dle Zásad zpracování osobních údajů.

Copyright 2020 © Optimalizovaný-Web.cz

Tento web používá soubory cookies potřebné pro fungování stránek, k analýze návštěvnosti a v případě Vašeho souhlasu i k cílení reklam. Více informací