logo
Google Analytics

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat na Praze 5 zdarma

Prozatím neupgradujte na Google Analytics 4

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / Prozatím neupgradujte na Google Analytics 4

Prozatím neupgradujte na Google Analytics 4, založte si raději paralelní měření

Možná jste ve vašich Google Analytics také objevili možnost upgradu na GA4. Tato možnost se objevuje v sekci „Správce“ - „Služba“, viz níže uvedený obrázek č. 1:

Prozatím neupgradujte na Google Analytics 4

Zdroj obrázku č. 1: Google Analytics

 

Tímto způsobem ještě váš Google Analytics prozatím neupgradujte. Jde sice o nový způsob měření, které je nově založeno na událostech, ale pořád ještě plnohodnotně nenahradí současný Google Analytics (Universal), a osobně jej ještě považuji za BETA verzi, přestože Google už toto označení přestal používat.

Navíc sám Google doporučuje ještě vyčkat, a raději založit paralelní měření vedle vašich současných Google Analytics (Universal). Díky tomu se můžete seznamovat se zbrusu novým prostředím, které Google přejmenoval z původního „Web + App“ na „Google Analytics 4“, nebo také „GA4“.

V paralelním účtu se tedy klidně seznamujte, zkoušejte a poznávejte nové prostředí. Pro vaše marketingová rozhodnutí však stále ještě používejte původní Google Analytics (Universal).

Co je nového v Google Analytics 4?

GA4 mění od základů vše, na co jste byli doposud v Google Analytics zvyklí. Mění se nejen celé prostředí, ale i logika měření, uvažování nad daty a vůbec vše.

Původní logika měření, kterou jsme doposud všichni používali, tj. měření založené na tzv. „session“, čili na základě zobrazení stránky, a k dané stránce se pak počítaly veškeré metriky (například: „Míra okamžitého opuštění“, „Počet stránek na relaci“, a mnoho dalšího) přestává stačit.

V novém Google Analytics 4 je například nahrazena „Míra okamžitého opuštění“ za novou metriku „Míra zapojení“.

Všichni analytici, i sám Google si všímá, že mnohem důležitější je měřit Události, tzv. „eventy“. Protože více, než kolik stránek návštěvník na webu navštívil, tak je důležitější, jaké události uskutečnil, a jak se na webu choval atd.

Proto je třeba k novému analytickému přístupu zaujmout jiný pohled, tzv. pohled na sérii událostí, které uživatel uskutečňuje. Je to zcela nový model, a budeme se muset s ním seznámit a naučit jej používat v online marketingu.

Budou zachovány návštěvy v Google Analytics 4?

Ano, měření návštěv Google zpětně do GA4 doplnil (oproti BETA verzi „Web + App“), počítá se však jinak, nicméně tento model již zastarává a doporučuji se postupně „přepnout“ na uvažování ve webové analytice směrem k událostem.

Co je převratné v Google Analytics 4 oproti Google Analytics (Universal)?

GA4 disponují převratným způsobem měření nejen z pohledu eventů (událostí), ale i tím, že umožní měřit současně do jednoho účtu data z webu, ale i mobilních aplikací, tj. nejen z Androidu, ale i z iOS.

Proč prozatím nedoporučuji upgradovat na Google Analytics 4? Co v něm chybí?

  • Stále chybí vyloučení referralu, takže mi do nových GA4 padá do zdrojů doména: optimalizovany-web.cz / referral
  • V oficiální dokumentaci pro implementaci jsou chyby a nepřesnosti
  • Chybí spousta základní reportů a přehledů
  • A mnoho dalšího

Jak vypadají nové Google Analytics 4?

Google Analytics 4

Zdroj obrázku č. 2: Google Analytics

Jak založit původní Google Universal Analytics bez automatického upgradu na Google Analytics 4 (GA4)?

Na toto téma jsem připravil samostatný článek, ve kterém „krok po kroku popisuji“, jak založit původní měření Google Universal Analytics, neboť jej Google při zakládání nové služby schoval.

Zdroje, které stojí za přečtení pro bližší seznámení s Google Analytics 4:

Chcete být stále „v obraze“ a odebírat novinky?

Přihlaste se vpravo nahoře do newsletteru (pokud jste na mobilním zařízení, tak úplně dole), a mějte novinky vždy „při ruce“, aby vám žádná již neunikla :-).


Datum poslední aktualizace: 11. 11. 2020 11:36:35
Štítky: Google Analytics - Google Tag Manager - internetový marketing - konverze - marketing - návody - webové stránky

8 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Jsme držiteli Sklik.cz ověření a Zboží.cz ověření.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
 

Certifikace Google Analytics

Certifikace Google AdWords

Sklik.cz ověření

Zboží.cz ověření

Chcete odebírat novinky?

Přihlášením k newsletteru souhlasím s obchodními podmínkami.
Výše poskytnuté údaje budou zpracovány dle Zásad zpracování osobních údajů.

Copyright 2020 © Optimalizovaný-Web.cz

Tento web používá soubory cookies potřebné pro fungování stránek, k analýze návštěvnosti a v případě Vašeho souhlasu i k cílení reklam. Více informací