Powered by Smartsupp
Blog

Přehled kategorií zařízení v Google Analytics: Odkud k vám lidé chodí a jak tuto informaci využít?

Z jakých zařízení k vám návštěvníci přicházejí – z mobilu, tabletu, nebo z počítače? Pokud to nevíte, možná zbytečně přicházíte o konverze. Přitom odpověď snadno dohledáte v Google Analytics.

Poměr mobilních zařízení při vyhledávání stoupá a snižuje se zastoupení desktopů

Všimli jste si také, že neustále stoupá poměr mobilních zařízení vs. desktopů (stolních počítačů a notebooků)? Jak se můžete v mnohých studiích dočíst, tak mobilní vyhledávání je skutečně na vzestupu a v mnohých zemích již překonává desktopové vyhledání.

Rozšířenost smartphonů tak umožňuje snadné a rychlé vyhledání jakékoliv informace, která vás zajímá právě v danou chvíli a v daném místě, ať jste kdekoliv. Tento trend však také vyžaduje připravenost vašich webových stránek pro mobilní zařízení i mobilní prohlížeče.

Mnoho návštěvníků může vyhledat vaše produkty při cestování do práce i z práce, při čekání ve frontě nebo v jakékoliv volné chvíli.

Máte responzivní web?

V dnešní době je již standardem mít responzivní web (tj. web, který se přizpůsobuje velikosti zobrazenového okna prohlížeče). I váš web by tak měl být v dnešní době plně responzivní, aby se na něj snadno návštěvníci dostali. Dále by měl být určitě přehledný a srozumitelný, použitelný a zároveň, aby jej preferovaly i internetové vyhledávače (zejména Google).

Mobile First nejen pro Google

Samotný Google reaguje na tento trend a již dříve zavedl „Mobile First“. Čili jinými slovy veškeré změny algoritmů vyhledávače aplikuje Google právě pro mobilní verzi, a teprve až poté pro desktopovou verzi.

Je třeba splňovat kritéria vašeho webu tak, aby byl skutečně váš web pro uživatele na mobilních zařízeních přístupný, použitelný, rychlý a funkční. Bez mobilní (responzivní) verze vašeho webu se v dnešní době již neobejdete.

Otestujte si váš web v testu použitelnosti na mobilech v nástroji přímo od Google

Ověřte si, zda máte váš web použitelný na mobilech v nástroji přímo od samotného Google: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Přehled kategorií zařízení v Google Analytics

Dokonce i v nástroji Google Analytics můžete zjistit, z jakých kategorií zařízení chodí návštěvníci na váš web.

Díky tomuto přehledu můžete zjistit, jak jsou tato „zařízení“ výkonná, a zda i uživatelé například z mobilních telefonů a tabletů tráví na vašem webu dostatek času a jestli se zvyšuje i nákup prostřednictvím mobilních zařízení.

Tato data vás posléze mohou nasměrovat k úvahám, zda je váš web připravený pro mobilní zařízení a jestli se návštěvníkům na mobilním zařízení s vašim webem pracuje dobře a bez potíží.

Přejděte do přehledu „Publikum“ a tam vyberte „Mobilní“ a posléze „Přehled“ a ponechejte primární dimenzi na položce „Kategorie zařízení“, viz níže uvedený obrázek.

Přehled kategorií zařízení v Google Analytics

Zdroj obrázku: Google Analytics

Autor: 
Datum poslední aktualizace: 
26. 2. 2019 – 15:04:01


důvodů, proč
konzultovat
právě s námi:
  • Nabízíme vysoce odborné znalosti v oblasti Google Analytics 4 a PPC kampaní.
  • Patříme mezi prestižní Google Partners, Zlaté Shoptet partnery a Gold Partnery FASTCentriku.
  • Jsme držitelé certifikátů Google Analytics 4, Google Ads a Ověření freelanceři Sklik.cz.
  • Doporučení dáváme jen na základě tvrdých dat.
  • Naší prioritou je poctivý, férový a přátelský přístup.
  • Vše rádi srozumitelně vysvětlíme i naprostým laikům.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jsme tu pro vás online i osobně.

Naše certifikáty
Patříme mezi ověřené freelancery