Powered by Smartsupp
Blog

Google Analytics potichu změnil přehled Akvizice

Nemůžete v Google Analytics najít váš oblíbený přehled návštěvnosti? Nejste sami. Google potichu přeházel známé reporty. Ukážu vám, kde teď hledat Zdroj/médium, kampaně nebo klíčová slova.

Změny v přehledu Akvizice v Google Analytics

Čas od času se stává, že se v Google Analytics občas něco změní ve svém rozhraní. Často však Google tyto změny dopředu nijak nenahlašuje a proto jsme v mnoha případech zmateni a proklikáváme všechny možné podkategorie, abychom našli původní přehledy na které jsme zvyklí. Nyní aktualizoval přehled Akvizice a rozřadil jednotlivé položky v menu do jiných podkategorií.

Pojďme se tedy blíže podívat jaké nastaly změny a kde nyní své oblíbené přehledy najdeme.

Podkategorie Veškerá návštěvnost

Google Analytics má nově tento přehled jako hlavní kategorii v sekci Akvizice. Tato kategorie dostala své vlastní položky přehledů. V českém pojmenování obsahuje tyto přehledy: Kanály, Zdroj/médium a Všechny odkazující stránky. Dříve jsme přehled Všechny odkazující stránky nalezli pod samostatnou kategorií.

Kam se tedy poděl ten přehled Veškerá návštěvnost, na který jsme byli zvyklí?

Dřívější přehled, který poskytoval informace o veškeré návštěvnosti z jednotlivých zdrojů návštěv, nalezneme pod novým názvem Zdroj/médium. Jedná se tedy o totožný přehled, na jaký jsme byli dříve zvyklí pod původním názvem Veškerá návštěvnost.

Podkategorie Kampaně

Dřívější přehled neobsahoval žádné položky, ale po jeho rozkliknutí jsme získali přehled kampaní, které jsme si nejčastěji označovali pomocí UTM parametrů. Nově se tato položka změnila na podkategorii a obsahuje v sobě několik přehledů. Nalezneme v ní přehledy s novými názvy: Všechny kampaně, Placená klíčová slova, Organická klíčová slova a Analýza nákladů.

Kde najdeme přehled kampaní, na který jsme dříve byli zvyklí?

Tento přehled se přesunul pod nový název Všechny kampaně.

A co ta klíčová slova?

Klíčová slova již nejsou jednou podkategoií sekce Akvizice, najdeme je samostatně s aktualizovanými názvy v podkategorii Kampaně. Placená klíčová slova se stále jmenují stejně. Nicméně český překlad původního přehledu Neplacená klíčová slova se nově jmenuje Organická klíčová slova.

Proč se analýza nákladů přesunula pod Kampaně?

To opravdu netuším, patrně to Googlu přišlo vhodnější zařadit pod Kampaně, než-li to ponechat jako samostatnou podkategorii.

Ostatní podkategorie v Akvizici — AdWords, Optimalizace pro vyhledávače a Sociální

Osobně jsem si nepovšiml v těchto podkategoriích žádných změn. Můžete je nadále používat tak, jak jste na ně doposud zvyklí. Podle mého osobního zjištování v Google Analytics se změnila struktura těchto původních položek — Kanály, Veškerá návštěvnost, Všechny odkazující stránky, Kampaně, Klíčová slova a Analýza nákladů.

Srovnání původních kategorií Akvizice versus nové kategorie:

Původní přehled AkviziceNový přehled Akvizice

Zdroj obrázku: Google Analytics

A co vy? Všimli jste si těchto změn v Google Analytics? Jak si na ně zvykáte? Přijdou vám logičtější, než původní?

Autor: 
Datum poslední aktualizace: 
9. 1. 2015 – 15:03:01


důvodů, proč
konzultovat
právě s námi:
  • Nabízíme vysoce odborné znalosti v oblasti Google Analytics 4 a PPC kampaní.
  • Patříme mezi prestižní Google Partners, Zlaté Shoptet partnery a Gold Partnery FASTCentriku.
  • Jsme držitelé certifikátů Google Analytics 4, Google Ads a Ověření freelanceři Sklik.cz.
  • Doporučení dáváme jen na základě tvrdých dat.
  • Naší prioritou je poctivý, férový a přátelský přístup.
  • Vše rádi srozumitelně vysvětlíme i naprostým laikům.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jsme tu pro vás online i osobně.

Naše certifikáty
Patříme mezi ověřené freelancery