logo
Google Universal Analytics

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat na Praze 5 zdarma

Google Analytics změnil potichu přehled Akvizice

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / Google Analytics změnil potichu přehled Akvizice

Změny v přehledu Akvizice v Google Analytics

Čas od času se stává, že se v Google Analytics občas něco změní ve svém rozhraní. Často však Google tyto změny dopředu nijak nenahlašuje a proto jsme v mnoha případech zmateni a proklikáváme všechny možné podkategorie, abychom našli původní přehledy na které jsme zvyklí. Nyní aktualizoval přehled Akvizice a rozřadil jednotlivé položky v menu do jiných podkategorií.

Pojďme se tedy blíže podívat jaké nastaly změny a kde nyní své oblíbené přehledy najdeme.

Podkategorie Veškerá návštěvnost

Google Analytics má nově tento přehled jako hlavní kategorii v sekci Akvizice. Tato kategorie dostala své vlastní položky přehledů. V českém pojmenování obsahuje tyto přehledy: Kanály, Zdroj/médium a Všechny odkazující stránky. Dříve jsme přehled Všechny odkazující stránky nalezli pod samostatnou kategorií.

Kam se tedy poděl ten přehled Veškerá návštěvnost, na který jsme byli zvyklí?

Dřívější přehled, který poskytoval informace o veškeré návštěvnosti z jednotlivých zdrojů návštěv, nalezneme pod novým názvem Zdroj/médium. Jedná se tedy o totožný přehled, na jaký jsme byli dříve zvyklí pod původním názvem Veškerá návštěvnost.

Podkategorie Kampaně

Dřívější přehled neobsahoval žádné položky, ale po jeho rozkliknutí jsme získali přehled kampaní, které jsme si nejčastěji označovali pomocí UTM parametrů. Nově se tato položka změnila na podkategorii a obsahuje v sobě několik přehledů. Nalezneme v ní přehledy s novými názvy: Všechny kampaně, Placená klíčová slova, Organická klíčová slova a Analýza nákladů.

Kde najdeme přehled kampaní, na který jsme dříve byli zvyklí?

Tento přehled se přesunul pod nový název Všechny kampaně.

A co ta klíčová slova?

Klíčová slova již nejsou jednou podkategoií sekce Akvizice, najdeme je samostatně s aktualizovanými názvy v podkategorii Kampaně. Placená klíčová slova se stále jmenují stejně. Nicméně český překlad původního přehledu Neplacená klíčová slova se nově jmenuje Organická klíčová slova.

Proč se analýza nákladů přesunula pod Kampaně?

To opravdu netuším, patrně to Googlu přišlo vhodnější zařadit pod Kampaně, než-li to ponechat jako samostatnou podkategorii.

Ostatní podkategorie v Akvizici — AdWords, Optimalizace pro vyhledávače a Sociální

Osobně jsem si nepovšiml v těchto podkategoriích žádných změn. Můžete je nadále používat tak, jak jste na ně doposud zvyklí. Podle mého osobního zjištování v Google Analytics se změnila struktura těchto původních položek — Kanály, Veškerá návštěvnost, Všechny odkazující stránky, Kampaně, Klíčová slova a Analýza nákladů.

Srovnání původních kategorií Akvizice versus nové kategorie:

Původní přehled AkviziceNový přehled Akvizice

Zdroj obrázku: Google Analytics

A co vy? Všimli jste si těchto změn v Google Analytics? Jak si na ně zvykáte? Přijdou vám logičtější, než původní?


Datum poslední aktualizace: 5. 5. 2016 11:15:08
Štítky: Google Universal Analytics

7 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
 

Copyright 2017 © Optimalizovaný-Web.cz