Powered by Smartsupp
Napsali o nás
„Díky Seznam Nákupům je možné oslovit více než polovinu české internetové populace, takže se hodí je využívat naplno.“ zmiňuje webový analytik, PPC specialista a zároveň Zlatý Partner Shoptetu Zbyněk Hyrák. 
Publikováno 15. 9. 2025 na https://blog.shoptet.cz
Přečíst článek


„A často jsou překvapeni, že jim i vyhledávání na Seznamu přináší zajímavé výsledky u těchto cílových skupin.“ zmiňuje webový analytik, PPC specialista a zároveň Zlatý Partner Shoptetu Zbyněk Hyrák.
Publikováno 18. 8. 2025 na https://blog.shoptet.cz
Přečíst článek


Dle Zbyňka Hyráka (webového analytika a PPC specialisty) je důležité vědět, jak tuto metriku správně interpretovat a co představuje pro optimalizaci vašeho webu a marketingových kampaní.
Publikováno 27. 1. 2025 na www.fastcentrik.cz/blog/
Přečíst článek


Možná jste si toho také všimli. Běží vám PPC kampaně, pravidelně se o ně staráte a optimalizujete je. Pak vám nemohlo rozhodně uniknout, že od 26. 6. 2024 začaly v Google Analytics 4 (GA4) padat názvy vašich Google Ads kampaní.
Publikováno 3. 9. 2024 na www.fastcentrik.cz/blog/
Přečíst článek


Co s reklamou? Máme vypnout PPC?
Řešíte, co během dovolené s placenou reklamou? Máte nechat PPC běžet? Nebo je vypnout? Řadu tipů vám dá náš Zlatý Shoptet partner, webový analytik, PPC specialista a lektor Zbyněk Hyrák. Co radí?
Publikováno 2. 7. 2024 na https://blog.shoptet.cz
Přečíst článek


Nenechte si ujít ani praktické workshopy, které povedou: David Cikanek z EXPANDO global, Zbyněk Hyrák a mnoho dalších!
Publikováno 22. 5. 2024 na www.linkedin.com
Přečíst článek


Platíte si za výkonnostní kampaně, za reklamu. Jenom ten výkon se odehrává na fakturách dodavatelů a nikoliv na fakturách, které vy vystavujete svým zákazníkům.
Publikováno 20. 5. 2024 na www.linkedin.com
Přečíst článek


Tady jsem si ten luxus dovolila. Protože legendární párty networking hashtag#Neformálko má přihlášených 32 lidí.

Takže když napočítám, že na live talkshow hashtag#Citronáda dorazí jako host Zbyněk Hyrák.
Publikováno 13. 5. 2024 na www.linkedin.com
Přečíst článek


Povídat si budeme o tom, jak se v Česku dělají PPC reklamy, jak by se dělat neměly a naopak, jak by se fakt dělat měly. Aby vydělal zadavatel i specialista na reklamu.
Publikováno 3. 5. 2024 na www.linkedin.com
Přečíst článek


„No z toho aby nějakej ten byznys nedopadl“, opakujete si v hlavě mantru, kterou do vás hustí pán v telefonu. A tak na to kývnete.
Publikováno 22. 4. 2024 na www.linkedin.com
Přečíst článek


Čest výjimkám, které znám nebo na trhu reflektuji a respektuji. Těším se třeba až na Digisemestr potkám Honza Bartoš a proniknu do světa placené reklamy zase o něco víc. Vždy ráda doporučím Zbyněk Hyrák, špičku u nás.
Publikováno 5. 10. 2023 na www.linkedin.com
Přečíst článek


Najít kvalitního PPC specialistu, který by pomohl se správou a optimalizací PPC kampaní (Google Ads a Sklik) a nedocházelo ke zbytečnému vyhazování peněz, je pro e-shopy mnohdy těžký úkol. Na co si jako majitel e-shopu dát pozor?
Publikováno 18. 6. 2023 na https://blog.shoptet.cz
Přečíst článek


Webový analytik, PPC specialista a lektor Zbyněk Hyrák se rozpovídal o nastupující generaci Google Analytics 4. Jaké změny s sebou přinesou, proč je sběr dat důležitý a jaké metriky sledovat? Přečtěte si následující interview.
Publikováno 13. 6. 2023 na www.sitport.cz
Přečíst článek


Jak číst a vyhodnocovat data v Google Analytics | Zbyněk Hyrák | Optimalizovaný-Web.cz + Prezentace z přednášky
Publikováno 23. 2. 2023 na www.linkedin.com
Přečíst článek


Určitě jste se setkali s propadem dat kvůli nasazeným cookies lištám. Proto vám prozradím, jak k datům přistupovat v roce 2023. Co můžeme očekávat od Google Analytics 4 a proč bychom již měli mít nasazené paralelní měření GA4 společně s Universal Analytics? Poznejte webovou analytiku zblízka!
Publikováno 22. 2. 2023 na www.eshoptube.cz
Přečíst článek


Změny ve webové analytice jsou zejména pro tento rok velké téma, které nemohlo chybět ani na konferenci ShopCamp 2022. V dnešním článku si rozebereme pár důležitých změn týkajících se webové analytiky, kterým věnoval přednášku specialista na online marketing Zbyněk Hyrák.
Publikováno 24. 10. 2022 na www.suzzie.cz
Přečíst článek


Umíte si zkontrolovat marketingovou agenturu? Video z konference ShopCamp 2021.
Publikováno 1. 10. 2021 na www.youtube.com
Přečíst článek


Vyučující jsou přitom přední marketéři v Česku, mimo zmíněného Formánka a Brablece také třeba SEO expert a linkbuilder Filip Podstavec nebo specialista na výkonnostní marketing, PPC kampaně a analytiku Zbyněk Hyrák.
Publikováno 9. 3. 2021 na www.focus-age.cz
Přečíst článek


Není týden, kdy se s levárnou nějakého typu nesetkám. Dokonce v prvním lednovém týdnu roku 2021 jsem narazil na několik klientů, u nichž byl totožný problém, přestože správu poskytovali různí dodavatelé, ať už agentury, či freelanceři. Jak se ukazuje v praxi, tak bohužel ani různé certifikáty či partnerství s Googlem nezaručí špičkovou kvalitu.
Publikováno 5. 3. 2021 na www.komoraplus.cz
Přečíst článek


Šéf agentury Zaraguza Milan Formánek, vyhlášený linkbuilder Filip Podstavec, copywriter a expert na content marketing Martin Brablec, výkonnostní a analytický specialista Zbyněk Hyrák nebo psycholog a expert na propojení HR a marketingu Valery Senichev. „Lineup“ vyučujících Moderního marketingu na Newton College je nabitý hvězdami.
Publikováno 26. 2. 2021 na www.mediar.cz
Přečíst článek


S expertem na výkonnostní marketing, PPC kampaně i webovou analytiku z firmy Optimalizovaný-Web.cz Zbyňkem Hyrákem si studenti vyzkouší práci s Google Analytics. „Připravuji pro studenty ukázkový účet nebo pracují s daty vlastní firmy. Učím je, jak se v Google Analytics zorientovat a porozumět základním i pokročilým metrikám,“ popisuje. Jako příklad uvádí nastavení vhodného atribučního modelu, který pomáhá při srovnávání kampaní. „Mezi časté chyby patří používání nevhodného atribučního modelu. Kvůli tomu připíšete konverzi (například odeslanou objednávku či poptávku) poslednímu zdroji návštěvy. A to není fér, protože se často na konverzi podílí více kanálů,“ upozorňuje Hyrák.
Publikováno 25. 2. 2021 na www.mam.cz
Přečíst článek


Poslední tip se týká toho, jak vám může pomoci nastartovat nástroj Google Analytics. „Pokud máte na svém webu interní vyhledávací políčko a nastavili jste si měření interního vyhledávání, například podle tohoto návodu, můžete se inspirovat v přehledu vyhledávacích dotazů, co návštěvníci na vašem webu hledali,” doporučuje vyzkoušet webový analytik a PPC specialista Zbyněk Hyrák. Jak v Google Analytics najít přehled „Hledaných výrazů“? Zajděte do sekce „Chování“, pak zvolte „Vyhledávání na webu“ a poté vyberte „Hledané výrazy“. Najednou se před vámi vynoří výčet hledaných výrazů ve zvoleném období. Pokud v přehledu „Hledaných výrazů“ objevíte sortiment po němž je vzrůstající poptávka, ale vy jej ještě nemáte nabídce, tak je před vámi skvělá příležitost doplnit jej a chopit se příležitosti.”
Publikováno 19. 5. 2020 na www.dataweps.com
Přečíst článek


Vždy je třeba si dávat data do kontextu k dané situaci, veškerá data si segmentovat do co největších (avšak relevantních) podrobností a posléze na základě detailnějšího pohledu na data stanovovat závěry, shrnuje Zbyněk Hyrák.
Publikováno 29. 11. 2019 na www.podnikatel.cz
Přečíst článek


O Zbyňkovi již víte, že pracoval na analytice pro Eshop-rychle. Kdo jiný by tak mohl vést druhý přednáškový blok, než právě Zbyněk, specialista na webovou analytiku a certifikovaný partner Google pro ČR a SR.
Publikováno 19. 11. 2019 na blog.eshop-rychle.cz
Přečíst článek


Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás. Ukážeme si, jak ho nasadit, co měřit, proč to měřit a jak data vyhodnotit. Je krásné vědět odkud zákazníci přicházejí, jak se na vašem e-shopu chovají a co chtějí...
Publikováno 2. 11. 2019 na www.eshoptube.cz
Přečíst článek


Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás. Ukážeme si, jak ho nasadit, co měřit, proč to měřit a jak data vyhodnotit. Je krásné vědět odkud zákazníci přicházejí, jak se na vašem e-shopu chovají a co chtějí...
Publikováno 2. 11. 2019 na www.eshoptube.cz
Přečíst článek


Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás. Ukážeme si, jak ho nasadit, co měřit, proč to měřit a jak data vyhodnotit. Je krásné vědět odkud zákazníci přicházejí, jak se na vašem e-shopu chovají a co chtějí...
Publikováno 2. 11. 2019 na www.eshoptube.cz
Přečíst článek


Těšil jsem se na workshop od Zbyňka Hyráka – Jak číst a vyhodnocovat data v Google Analytics? Bylo ale plno (viz drobná výtka k organizaci registrace na workshopy, kdy registrace u vstupu na papíry krachla a pak vyhrál ten, kdo si místo v zasedačce udržel z minulého workshopu) a Zbyněk mi řekl, že bude brát spíš základy, takže třeba někdy příšte.
Publikováno 21. 9. 2019 na www.michalkubicek.cz
Přečíst článek


V marketingu je potřeba komunikovat se zákazníky ve všech fázích jejich nákupního cyklu, tedy i tehdy, když potřebují poradit nebo se rozhodnout. Než se obecně pustíte do marketingu, měli byste si vše dobře promyslet, propočítat a zhodnotit. S tím vám mohou pomoci právě analytická data, na jejichž základě se můžete rozhodnout, jak přistupovat k marketingu nebo jak správně komunikovat se zákazníky.
Publikováno 11. 9. 2019 na www.podnikatel.cz
Přečíst článek


Na začátku této přednášky jsme byli trochu na rozpacích, protože vypadala spíše jako prezentace “for dummies“, ale cca od poloviny se již objevily konečně tipy pro různá “vylepšení” Google Analytics, resp. práci s ní. Takže ve finále byla přednáška přínosná.
Publikováno 1. 4. 2019 na www.visionslabs.io
Přečíst článek


Jistě nejnavštěvovanější přednáškou byla ta od Zbyňka Hyráka. Na spoustu zájemců se ani nedostalo, lidé seděli i na zemi. Zbyněk se podíval na zoubek Google Analytics, nejznámějšímu nástroji na měření webu. Jak by si ho správně měli nastavit e-shopisté?
Publikováno 1. 4. 2019 na www.dataweps.com
Přečíst článek


Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás, ale i v zahraničí. Většina e-shopařů jej však používá pouze v základní implementaci, sleduje pouze návštěvnost a konverzní poměr svého e-shopu. Obohaťte proto svůj Google Analytics o další data nejen za pomoci nástroje Google Tag Manager. Na přednášce zmíním, proč doporučuji nasadit na e-shop nejen Google Analytics, ale i nástroj Google Tag Manager. Dále se zaměříme na tradiční chyby v interpretacích a zjistíte, proč je vhodné měřit různé mikro-konverze a události, a jak lze díky tomu zlepšit výkon vašeho e-shopu. Přijďte, a začněte používat webovou analytiku chytře!
Publikováno 29. 3. 2019 na www.eshoptube.cz
Přečíst článek


Přednáška @OptimalizovanyW o Google Analytics zaujala tolik lidí, že se sedí i na zemi
Publikováno 29. 3. 2019 na www.twitter.com
Přečíst článek


Jak zlepšit výkonnost e-shopu? Webový analytik Zbyněk Hyrák říká, že správným nastavením Google Analytics si můžete hodně pomoci. Zajímá vás, jak na to a proč se Analytics věnovat? Přečtěte si rozhovor na našem blogu, nezapomeňte navštívit Czech On-line Expo 2019 a poslechněte si Zbyňkovu přednášku, která začíná ve 13:30.
Publikováno 20. 3. 2019 na www.dataweps.com
Přečíst článek


Znáte práci Zbyňka Hyráka? Já ano, proto mě napadlo mu svůj web představit. Skvělé na celé konzultaci bylo to, že jsme oba věděli, která bije a o co jde. Nikdo nemusel nic vysvětlovat. Jak by ne, když jsme od podobného fochu. „Víš co je na tom claimu špatně?“ zeptal se mě. Téměř okamžitě jsem pochopil, kam tím míří a vysypal jsem z rukávu odpověď, že v něm není benefit a nemluví o produktu. To jsem měl správně, ale ještě mi k tomu vysvětlil, co potřebuji sdělením říct. Detaily si, s dovolením, ponechám pro sebe. Navíc výsledek uvidíte na novém webu. Prošli jsme kompletně důležité části webu a odnesl jsem si z toho podklady pro další práci.
Publikováno 10. 3. 2019 na www.7napadu.cz
Přečíst článek


V úterý 5. února 2019 proběhlo v Brně školení základů webové analytiky v Google Analytics. Atmosféra byla trochu komornější, ale o to lépe pro účastníky, kteří měli o to více prostoru na dotazy k přednášejícímu, kterým byl Zbyněk Hyrák. Zde je pár fotek ze školení.
Publikováno 6. 2. 2019 na www.eshopklub.cz
Přečíst článek


Zbyněk Hyrák, přednáška Google Analytics pro e-shopy Vyhodnocujte konverze i mikro konverze. Analyzujte konverzní trychtýř. Můžete tak například zjistit, proč lidé nedokončí objednávku. Nasaďte měření událostí (eventů). Zjistíte třeba to, kam až lidé na stránce scrollují a kdy odchází. Segmentujte data víc do hloubky podle potřeby. Začněte používat vhodný atribuční model - last click atribuce je překonaná, přivedené návštěvy přiděluje poslednímu kanálu, což není relevantní ani spravedlivé. Měřte. Všechno.
Publikováno 26. 3. 2018 na www.besteto.cz
Přečíst článek


Na E-shop summitu budeš určitě o předešlé otázce ještě mluvit, ale můžeš nám prozradit, co všechno se od Tebe na summitu dozvíme? Zaměřím se na metriky, ve kterých se často chybuje, objasním, že je třeba vyhodnocovat konverze napříč více kanály, jak hledat souvislosti v datech i jak se v nich lépe zorientovat. A také třeba to, že Google Analytics není jen o základním přehledu návštěvnosti, ale o trendech, o kombinaci metrik, o používání dimenzí, segmentů atd. Počet návštěv nikomu nic neřekne, konverzní poměr webu už ano :-).
Publikováno 26. 3. 2017 na www.eshopsummit.cz
Přečíst článek


Responzivní web je takový web, který je optimalizovaný na různá mobilní zařízení a jehož grafický vzhled se upraví na displej daného zařízení, aby zůstal obsah webu čitelný i na menším displeji. Firemní webové prezentace se tak stanou více uživatelsky přívětivějšími a uživatelé díky tomu snadno a rychle najdou to, co na webu hledají. V poslední době si toho začínají všímat i vyhledávače, které především na mobilních zařízeních ve výsledcích vyhledávání upřednostňují webové stránky, které jdou uživatelům naproti a jsou responzivní. Je to také aktuální trend. Výhodou je také snadná a rychlá dostupnost informací pro potenciálního zákazníka nezávisle na mobilním zařízení. Návštěvníci také určitě ocení rychlejší načítání stránek přes mobilní internet a úsporu dat ze svého měsíčního datového limitu (FUP).
Publikováno 5. 10. 2015 na www.podnikatel.cz
Přečíst článek


Nejde o to, jaký zákon bude přijmut. Podnikatelům vadí hlavně to, že se tak zpravidla děje na poslední chvíli. Potvrdil to i letošní rok. Letošní rok přinesl celou řadu zásadních zákonů, které více či méně ovlivnily podnikatelské prostředí. Jak se ale ukazuje, podnikatelé se s nimi dokážou – respektive musí – vyrovnat. Mnoho zákonů si dokonce pochvalují. Přinášíme zajímavé komentáře z praxe.
Publikováno 19. 12. 2014 na www.podnikatel.cz
Přečíst článek


Určitě jste o tom slyšeli. Má smysl redesignovat web, připravit mobilní verzi a nebo jej ponechat v desktopové verzi? Přemýšleli jste někdy o tom? A nebo hledáte své pro a proti, proč to dělat či nedělat?
Publikováno 19. 12. 2014 na www.semor.cz
Přečíst článek


Mezi další marketingové kanály, které můžete využít, bych zařadil PPC kampaně, newslettery, PR články apod., vyjmenoval Zbyněk Hyrák ze společnosti Optimalizovaný-Web.cz.
Publikováno 3. 12. 2014 na www.podnikatel.cz
Přečíst článek


V předvánočním období jsou lidé naladěni na nákup dárků. V tomto období je vhodné se zaměřit na marketingové akce spjaté právě s vánočními svátky, popřípadě na silvestrovské oslavy. Domnívám se proto, že není vhodné v předvánočním shonu propagovat Valentýnskou nabídku, protože cílová skupina není připravena tuto nabídku vnímat. Osobně bych tedy v předvánočním období pekárně doporučil, aby komunikovala vánoční nabídku (například slevu na vánočku), na kterou je nyní cílová skupina naladěna.
Publikováno 26. 11. 2014 na www.podnikatel.cz
Přečíst článek


Určitě jste to již slyšeli. Smyslem každého webu není pouze zvyšování návštěvnosti na veškerá klíčová slova, ale jde především o konverzní poměr. Umíte jej však správně vyhodnocovat a počítat? Mnoho z vás jistě překvapím, že používáte nevhodnou interpretaci této metriky a pravděpodobně sledujete "jiný typ" konverzního poměru, než byste původně chtěli sledovat.
Publikováno 18. 8. 2014 na www.semor.cz
Přečíst článek


Pokud vlastníte e-shop, tak se určitě neobejdete bez webové analytiky. Počítadel a nástrojů k měření návštěvnosti webových stránek je celá řada. Nejspíše však nenarazíte na sofistikovanější a zároveň bezplatný nástroj, jakým je právě Google Analytics. Dejte mu svou důvěru, vyplatí se vám to.
Publikováno 17. 9. 2013 na www.ipodnikatel.cz
Přečíst článek


Zeptali jsme se na jeho praktické zkušenosti s tímto analytickým nástrojem. V Brně a v Praze představíte v rámci zářijových Veletrhů řešení své praktické zkušenosti s využitím analytických přehledů, které umožňuje Google Analytics. Představte prosím čtenářům svoje vnímání jejich užitečnosti.
Publikováno 27. 8. 2013 na www.mmportal.cz
Přečíst článek


Mnoho firem se snaží využít všemožné marketingové aktivity k tomu, aby zvýšily výkonnost svého e-shopu. Pod výkonností si často představují zvýšení návštěvnosti webu, zlepšení optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) a tím i zvýšení pozic ve vyhledávačích na obecná klíčová slova. Často však po několikaměsíčním snažení přicházejí na to, že pouze slepé řešení SEO bez hlubší marketingové strategie nevede ke slibnému výsledku a zvýšení prodejů, či si začínají uvědomovat problémy dosavadního řešení.
Publikováno 25. 6. 2013 na www.ipodnikatel.cz
Přečíst článek


Slavný americký podnikatel John Wanamaker kdysi řekl větu, která se brzy stala nesmrtelnou: „Vím, že polovinu prostředků, které vynakládám na reklamu, vyhazuji oknem. Jen nevím, která je to polovina. Tento problém trápí podnikatele dodnes. Špatné zkušenosti s neefektivní reklamou odrazují firmy od dalších marketingových aktivit. A to zbytečně! Přitom již existují techniky, jak si efektivitu on-line aktivit změřit a vyhodnotit.
Publikováno 23. 5. 2013 na www.ipodnikatel.cz
Přečíst článek


Na Veletrhu řešení - Neměřím, neřídím vystoupí Zbyněk Hyrák, majitel firmy Optimalizovaný-Web.cz, se svým odborným příspěvkem na téma "Nástroj výkonnostního marketingu - Google Analytics". Proto jsme se ho také zeptali na pár obligátních otázek, které nám velmi rád zodpověděl.
Publikováno 13. 5. 2013 na www.mmportal.cz
Přečíst článek


Připravujete web, tiskovou zprávu nebo časopis pro klienty? S ledajakým textem určitě nevystačíte. Na psaní účinných textů jsme se zeptali profesionálů.
Publikováno 26. 3. 2012 na www.podnikatel.cz
Přečíst článek


důvodů, proč
konzultovat
právě s námi:
  • Nabízíme vysoce odborné znalosti v oblasti Google Analytics 4 a PPC kampaní.
  • Patříme mezi prestižní Google Partners, Zlaté Shoptet partnery a Gold Partnery FASTCentriku.
  • Jsme držitelé certifikátů Google Analytics 4, Google Ads a Ověření freelanceři Sklik.cz.
  • Doporučení dáváme jen na základě tvrdých dat.
  • Naší prioritou je poctivý, férový a přátelský přístup.
  • Vše rádi srozumitelně vysvětlíme i naprostým laikům.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jsme tu pro vás online i osobně.

Naše certifikáty
Patříme mezi ověřené freelancery