Powered by Smartsupp
Blog

Jak založit původní Google Universal Analytics

Google vám podsouvá GA4, ale vy chcete zůstat u osvědčené klasiky? Ukážu vám krok za krokem, jak založit původní Google Universal Analytics.

Jak založit původní Google Universal Analytics bez automatického upgradu na Google Analytics 4 (GA4)?

Jak jsem psal již v předchozím článku, tak doporučuji založit Google Analytics 4 (GA4) v rámci paralelního měření (jako samostatnou „Službu“), a prozatím se raději vyhnout automatickému upgradu.

Mějte proto založenou samostatnou službu Google Universal Analytics a samostatnou službu Google Analytics 4.

Jenže, co když z nějakého důvodu začím neplánujete objevovat novinky v rámci zbrusu nového nástroje Google Analytics 4 (GA4), a plánujete používat pouze a jen Google Universal Analytics, tj. původní Google Analytics, které znáte a používáte u jiných projektů?

Google možnost (původního) založení Universal Analytics záměrně schoval, výchozí je GA4

Bohužel jako výchozí možnost Google doporučuje Google Analytics 4 (GA4). Ale nebojte, původní Google Universal Analytics, jak je znáte a používáte u jiných projektů, tak stále jsou, a prozatím ještě budou k dispozici! Jen jsou více schované a musíte se k nim proklikat.

Připravil jsem proto pro vás návod – „Krok po kroku“, jak si založit původní Google Universal Analytics :-).

Při vytváření nové služby klikněte na „Zobrazit rozšířené možnosti“

Ještě, než kliknete na „Zobrazit rozšířené možnosti“, tak vyplňte tato políčka:

  • Název služby, například: Optimalizovaný-Web.cz
  • Časové pásmo přehledu: Česko
  • Měna: Česká koruna (CZK Kč)

Pak postupujte viz Obrázek č. 1:

Rozšířené možnosti - Google Universal Analytics

Zdroj obrázku č. 1: Google Analytics

Následně povolte „Vytvoření služby Universal Analytics“

Nezapomeňte povolit (zapnout) „Vytvoření služby Universal Analytics“, viz Obrázek č. 2:

Povolit – Vytvoření služby Universal Analytics

Zdroj obrázku č. 2: Google Analytics

A pak vyberte možnost „Vytvoření pouze služby Universal Analytics“

Ještě, než vyberete možnost „Vytvoření pouze služby Universal Analytics“, tak doplňte název vašeho webu. Například: https://www.optimalizovany-web.cz, viz Obrázek č. 3:

Vytvoření pouze služby Universal Analytics

Zdroj obrázku č. 3: Google Analytics

Pak už jen klikněte na „Další“, a můžete pokračovat v zakládání původního Google Universal Analytics, jak jste byli dříve zvyklí.

Chcete být stále „v obraze“ a odebírat novinky?

Přihlaste se vpravo nahoře do newsletteru (pokud jste na mobilním zařízení, tak úplně dole), a mějte novinky vždy „při ruce“, aby vám žádná již neunikla :-).

Autor: 
Datum poslední aktualizace: 
5. 11. 2020 – 16:53:22


důvodů, proč
konzultovat
právě s námi:
  • Nabízíme vysoce odborné znalosti v oblasti Google Analytics 4 a PPC kampaní.
  • Patříme mezi prestižní Google Partners, Zlaté Shoptet partnery a Gold Partnery FASTCentriku.
  • Jsme držitelé certifikátů Google Analytics 4, Google Ads a Ověření freelanceři Sklik.cz.
  • Doporučení dáváme jen na základě tvrdých dat.
  • Naší prioritou je poctivý, férový a přátelský přístup.
  • Vše rádi srozumitelně vysvětlíme i naprostým laikům.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jsme tu pro vás online i osobně.

Naše certifikáty
Patříme mezi ověřené freelancery