logo
Google Analytics 4 (GA4)

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat online zdarma

Rozšířené textové reklamy Google Ads (dříve Google AdWords) jsou tu

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / Rozšířené textové reklamy Google Ads (dříve Google AdWords) jsou tu

Rozšířené textové reklamy Google Ads (dříve Google AdWords) dávají větší prostor pro kreativitu díky většímu počtu znaků

Na konferenci Google Performance & Branding Summit 2016 oznámil Google novinku, že v budoucích měsících spustí v České republice rozšířené textové reklamy. Uběhlo pár týdnů a nové rozšířené textové reklamy už jsou tu! V čem jsou jiné a co nového přináší?

Textové inzeráty se nyní hodně mění. Jejich původní koncept existuje již více než 15 let a tak není divu, že bylo třeba provést zásadní inovaci. Původní formát PPC kampaní měl jeden nadpis o 25 znacích a dva popisné řádky o 35 znacích. Viditelná adresa URL měla 35 znaků.

Nové rozšířené textové reklamy mají mnohem více znaků a dávají větší prostor kreativitě při tvorbě PPC kampaní.

Jak nyní vypadají nové textové reklamy Google Ads (dříve Google AdWords)?

Mají dva nadpisy o 30 znacích a jeden dlouhý popisný řádek o 90 znacích. Změnila se také viditelná adresa URL, která má nově trasu o dvou částech, které jsou vždy po 15 znacích oddělené lomítkem. Původní název byl „Viditelná adresa URL“. Nově se v českém pojmenování toto políčko nazývá „trasa“.

V popisném řádku se nyní můžeme více rozepsat a nejsme tolik limitováni počtem znaků. Do viditelné adresy URL můžeme umístit více klíčových slov, které by zdůraznily obsah reklamního sdělení. Já si myslím, že se jedná o velmi pozitivní změnu, která pomůže lépe popsat nabízenou službu či produkt přes PPC kampaně.

Nová rozšířená textová reklama Google Ads (dříve Google AdWords)

Rozšířená textová reklama Google AdWords

Zdroj obrázku č. 1: Google Ads (dříve AdWords)

 

Náhled nové rozšířené textové reklamy Google Ads (dříve AdWords)

Náhled rozšířené textové reklamy Google AdWords

Zdroj obrázku č. 2: Google Ads (dříve AdWords)

Co na to Sklik? Přizpůsobí se?

Podle Tweetu Ondřeje Krišici nejspíše ano. Vzhledem k tomu, že změny přišly poměrně rychle, uvidíme, za jak dlouho na to stihne reagovat přímo Seznam. Podle mých neoficiálních informací (alespoň se o tom bavilo na konferenci SEO restart 2016) by nové textové reklamy na Skliku mohly být v průběhu příštího roku (tj. 2017) dostupné. Snad se brzy dočkáme.

Co nám mohou nové textové reklamy přinést?

Dle testů samotného Google, je CTR o 20 % větší oproti dosavadním textovým inzerátům. Máte tedy velkou motivaci již začít používat tyto nové delší textové reklamy. Bude tedy třeba přepsat veškeré původní textové reklamy na nové. Nemusíte ale spěchat.

Google nás na konferenci Performance & Branding Summit 2016 ujistil, že po nějakou dobu ponechá nové i staré reklamy, než je začne používat většina inzerentů. Čili máte na to ještě dostatek času.

Informace o rozšířených textových reklamách vydal Google i ve své oficiální nápovědě.

Je možné psát textové reklamy i v Google AdWords Editoru?

Určitě ano. Google nedávno aktualizoval svůj nástroj Google AdWords Editor (pro tvorbu PPC kampaní). V této nové verzi Google AdWords Editoru již můžete připravit nové textové inzeráty. Ve sloupečku „Reklamy“ máte již k dispozici novou volbu „Rozšířené textové reklamy“, v níž již můžete nové inzeráty přidávat.

Google AdWords Editor - Rozšířené textové reklamy

Google AdWords Editor - Rozšířené textové reklamy

Zdroj obrázku č. 3: Google AdWords Editor

 

Google AdWords Editor - Rozšířené textové reklamy (text)

 Google AdWords Editor - Rozšířené textové reklamy (text)

Zdroj obrázku č. 4: Google AdWords Editor

Týkají se změny i obsahové sítě?

Zatím jsem to nezkoušel, ale ať už v rámci webového rozhraní Google Ads (dříve AdWords) či Google AdWords Editoru je možné Rozšířené textové reklamy přidávat i pro kampaně zaměřené na obsahovou síť. Můžete to určitě vyzkoušet.

Logicky mi přijde, že by měly být rozšířené textové reklamy pro obě sítě o stejném počtu znaků. Uvidíme však, jak to bude fungovat v praxi.


Datum poslední aktualizace: 8. 1. 2021 09:31:06
Štítky: Google AdWords - Google AdWords Editor - PPC - Google Ads

8 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Jsme držiteli Sklik.cz ověření a Zboží.cz ověření.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.

Certifikace Google Analytics

Certifikace Google AdWords

Sklik.cz ověření

Zboží.cz ověření

Chcete odebírat novinky?

Přihlášením k newsletteru souhlasím s obchodními podmínkami.
Výše poskytnuté údaje budou zpracovány dle Zásad zpracování osobních údajů.

 

Copyright 2024 © Optimalizovaný-Web.cz