logo
Google Analytics

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat na Praze 5 zdarma

Průměrná pozice zmizí z Google Ads v září 2019

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / Průměrná pozice zmizí z Google Ads v září 2019

Oblíbená metrika „Průměrná pozice“ zmizí z Google Ads již v září 2019

Google oznámil velmi nemilou zprávu, že z Google Ads odstraní oblíbenou metriku „Průměrná pozice“, kterou mnozí PPC specialisté používají pro optimalizaci cen za proklik. Pokud máte nasazené v Google Ads skripty, které hlídají průměrnou pozici, tak určitě zbystřete a připravte se na září 2019.

Proč je metrika Průměrná pozice tak oblíbená?

Tato PPC metrika je velmi oblíbená právě proto, že PPC specialistům umožňuje hlídat průměrnou pozici a také si na základě průměrné pozice mohou průběžně upravovat nabídkovou max. CPC dle potřeb, aby neutratili více, než je třeba. Jakmile tato metrika nebude dostupná, bude mnohem náročnější provádění cenových optimalizací pro „vybalancování“ optimální průměrné pozice a ceny.

Jak „přežít“ bez Průměrné pozice?

Google ve svém článku doporučuje začít používat nové metriky, které ovšem z mého pohledu nejsou tolik atraktivní, jako Průměrná pozice. Měli bychom začít používat metriky „Zobrazení zcela nahoře“ a „Zobrazení nahoře“ (v anglickém originále je najdete pod názvy: „Impression (Absolute Top) %“ a „Impression (Top) %“).

Zobrazení zcela nahoře a Zobrazení nahoře

Zdroj obrázku: https://support.google.com/google-ads/answer/9263492

Jakou zvolit bidovací strategii pro zajištění prominentních pozic?

Hanka Kobzová doporučuje ve svém tweetu použít bidovací strategii „Cílový podíl zobrazení“, abyste zajistili prominentní pozice. Tímto děkuji Hance za její tweet, který mne inspiroval k napsání tohoto článku.

Budoucnost je podle Google v automatizaci

Je více než zřejmé, že se Google snaží prosazovat automatizaci a přesvědčit PPC specialisty, aby postupně začali přecházet na různé automatizované bidovací strategie. Jak „úspěšné“ jsou tyto automatizované bidovací strategie a nástroje ukáže jen čas...

Nejen tímto krokem se stává Google Ads pro inzerenty i PPC specialisty méně transparentní, ale dokonce mnohem více je zde i cítit tlak ze strany Google na „vyšší útratu“.

Proto, než se do čehokoliv pustíte, začněte nejprve vše pečlivě měřit a vyhodnocovat za pomoci webové analytiky, abyste věděli, jak jsou vaše bidovací strategie úspěšné!

Chcete být stále „v obraze“ a odebírat novinky?

Přihlaste se vpravo do newsletteru (pokud jste na mobilním zařízení, tak úplně dole), a mějte novinky vždy „při ruce“, aby vám žádná již neunikla :-).


Datum poslední aktualizace: 8. 3. 2019 18:17:30
Štítky: Google Ads - PPC - konverze - internetový marketing

8 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Jsme držiteli Sklik.cz ověření a Zboží.cz ověření.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
 

Certifikace Google Analytics

Certifikace Google AdWords

Sklik.cz ověření

Zboží.cz ověření

Chcete odebírat novinky?

Přihlášením k newsletteru souhlasím s obchodními podmínkami.
Výše poskytnuté údaje budou zpracovány dle Zásad zpracování osobních údajů.

Copyright 2019 © Optimalizovaný-Web.cz

Tento web používá soubory cookies potřebné pro fungování stránek, k analýze návštěvnosti a v případě Vašeho souhlasu i k cílení reklam. Více informací