Přehled vyhledávání na webu - interní vyhledávací dotazy
V Google Analytics můžete využít přehled vyhledávání na webu a vyhodnocovat tak interní vyhledávací dotazy. Kde ho najdete?
Zkuste přejít do levého hlavního menu, tam vyberte položku „Chování“, přejděte na „Vyhledávání na webu“ a rozklikněte možnost „Vyhledávací dotazy“. Pokud v tomto přehledu nic nenajdete, je možné, že jej nemáte zatím nastavený (a aktivovaný).
Zdroj obrázku: Google Analytics
Jak by to mělo vypadat?
Zdroj obrázku: Google Analytics
Kde tento přehled můžete nastavit?
Klikněte nahoře v liště na „Správce“, tam potom vyberte poslední pravý sloupec „Výběr dat“ a zde rozklikněte položku „Nastavení výběru dat“. Pokud jste se sem dostali, sjeďte úplně dolů do sekce „Nastavení vyhledávání na webu“ a tam si tuto funkci aktivujte. Položku „Sledování vyhledávání na webu“ zapněte.
Zdroj obrázku: Google Chrome
Parametr v URL určuje, kde se v URL adrese nachází řetězec, který obsahuje „vyhledávaný dotaz“. Na to stačí simulovaně provést zkušební vyhledávání na vašem webu. Například na našem webu můžete zkusit do políčka napsat vyhledávací dotaz „marketing“ a uvidíte, co se vám objeví v URL adrese. Podle toho můžete poznat jakým parametrem začíná řetězec, který potřebujeme.
Zdroj obrázku: Google Chrome
Jak si můžete všimnout, tak na našem webu začíná vyhledávací dotaz parametrem „s“, který určuje, že jsem hledal interní dotaz „marketing“. Tento parametr „s“ mohu poté použít do nastavení v Google Analytics. Na vašem webu se mohou objevovat i jiné parametry například „q“, nebo „query“, nebo třeba „search“.
Vložte tedy ten správný do políčka „Parametr v URL“, dejte uložit a máte hotovo! V mém případě jsem zadal do svého Google Analytics parametr „s“. Nepoužívejte však žádné uvozovky ani diakritiku. Pokud nepoužíváte další parametry v rámci interního hledání, tak ponechejte položku „Kategorie vyhledávání na web“ neaktivní (vypnutou).
Zdroj obrázku: Google Analytics
K čemu může tento přehled sloužit?
Díky tomuto přehledu můžete vyhodnocovat, jestli uživatelé na vašem webu nehledají něco úplně jiného, než aktuálně nabízíte, dále jestli máte správně pojmenované produkty, či o jaké další produkty byste mohli rozšířit váš sortiment.
Sledujte také trendy interního vyhledávání na vašem webu, jestli není po nějakém produktu významně vyšší poptávka. Tento přehled vám pomůže optimalizovat váš web pro uživatele, kteří na něj přijdou a něco hledají (respektive nemohou něco najít). Při správné optimalizaci můžete dokonce i snížit míru okamžitého opuštění vašeho webu.
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?