logo
Google Universal Analytics

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat na Praze 5 zdarma

Jak aktivovat v Google Analytics přehled vyhledávání na webu

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / Jak aktivovat v Google Analytics přehled vyhledávání na webu

Přehled vyhledávání na webu - interní vyhledávací dotazy

V Google Analytics můžete využít přehled vyhledávání na webu a vyhodnocovat tak interní vyhledávací dotazy. Kde ho najdete?

Zkuste přejít do levého hlavního menu, tam vyberte položku „Chování“, přejděte na „Vyhledávání na webu“ a rozklikněte možnost „Vyhledávací dotazy“. Pokud v tomto přehledu nic nenajdete, je možné, že jej nemáte zatím nastavený (a aktivovaný).

Přehled vyhledávací dotazy

Zdroj obrázku: Google Analytics

Jak by to mělo vypadat?

Přehled vyhledávání na webu

Zdroj obrázku: Google Analytics

Kde tento přehled můžete nastavit?

Klikněte nahoře v liště na „Správce“, tam potom vyberte poslední pravý sloupec „Výběr dat“ a zde rozklikněte položku „Nastavení výběru dat“. Pokud jste se sem dostali, sjeďte úplně dolů do sekce „Nastavení vyhledávání na webu“ a tam si tuto funkci aktivujte. Položku „Sledování vyhledávání na webu“ zapněte.

Nastavení výběru dat v Google Analytics

Zdroj obrázku: Google Chrome

 

Parametr v URL určuje, kde se v URL adrese nachází řetězec, který obsahuje „vyhledávaný dotaz“. Na to stačí simulovaně provést zkušební vyhledávání na vašem webu. Například na našem webu můžete zkusit do políčka napsat vyhledávací dotaz „marketing“ a uvidíte, co se vám objeví v URL adrese. Podle toho můžete poznat jakým parametrem začíná řetězec, který potřebujeme.

Zdroj obrázku: Google Chrome

Jak si můžete všimnout, tak na našem webu začíná vyhledávací dotaz parametrem „s“, který určuje, že jsem hledal interní dotaz „marketing“. Tento parametr „s“ mohu poté použít do nastavení v Google Analytics. Na vašem webu se mohou objevovat i jiné parametry například „q“, nebo „query“, nebo třeba „search“.

Vložte tedy ten správný do políčka „Parametr v URL“, dejte uložit a máte hotovo! V mém případě jsem zadal do svého Google Analytics parametr „s“. Nepoužívejte však žádné uvozovky ani diakritiku. Pokud nepoužíváte další parametry v rámci interního hledání, tak ponechejte položku „Kategorie vyhledávání na web“ neaktivní (vypnutou).

Parametr v URL

Zdroj obrázku: Google Analytics

K čemu může tento přehled sloužit?

Díky tomuto přehledu můžete vyhodnocovat, jestli uživatelé na vašem webu nehledají něco úplně jiného, než aktuálně nabízíte, dále jestli máte správně pojmenované produkty, či o jaké další produkty byste mohli rozšířit váš sortiment.

Sledujte také trendy interního vyhledávání na vašem webu, jestli není po nějakém produktu významně vyšší poptávka. Tento přehled vám pomůže optimalizovat váš web pro uživatele, kteří na něj přijdou a něco hledají (respektive nemohou něco najít). Při správné optimalizaci můžete dokonce i snížit míru okamžitého opuštění vašeho webu.


Datum poslední aktualizace: 05. 05. 2016 12:15:53
Štítky: Google Universal Analytics - internetový marketing - webové stránky

7 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
 

Copyright 2017 © Optimalizovaný-Web.cz