logo
Google Analytics 4 (GA4)

Zaměřte se na výkon a neinvestujte zbytečně!

Oslovte zákazníky, které dovedete k úspěšným konverzím.

Chci 30 minut konzultovat online zdarma

SEO konzultant - Jak poznat toho pravého?

Optimalizovaný-Web.cz / Blog / SEO konzultant - Jak poznat toho pravého?

Kdo to je SEO konzultant?

SEO konzultant je odborník, který analyzuje webové stránky a sleduje signály z internetových vyhledávačů, které ovlivňují řazení výsledků na stránce s výsledky hledání (v SERPu). Jeho primární snahou by však neměly být pozice ve vyhledávačích, ale především přizpůsobení webu uživatelům, kteří na web chodí, aby dostali odpovědi takové, jaké očekávají, ve chvíli, kdy to očekávají a na zařízení a místě, kde to očekávají.

Co je výsledkem činnosti SEO specialisty?

Mnozí se mohou mylně domnívat, že jde o přední pozice v SERPu (čili na stránce s výsledky vyhledávání). Rád bych je však vyvedl je z tohoto obecného omylu. O přední pozice primárně nejde, ale možná až sekundárně. Primárně by výsledkem činnosti SEO experta mělo být zviditelnění webu, získání relevantnější návštěvnosti díky vyšší dohledatelnosti a především ekonomický zisk klienta.

To, jestli je web na klíčové slovo „XYZ“ ve výsledcích vyhledávání na první, druhé či třetí pozici není tolik podstatné, protože mohou být pozice zamíchány vlivem personalizace.

Zejména Google personalizaci používá již několik let a proto se může stát, že na dvou počítačích v jedné kanceláři uvidíte zcela rozdílné výsledky při zadání stejného klíčového slova ve stejnou dobu na stejném místě ale s rozdílními cookies v prohlížeči. Jak pak chcete hodnotit činnost SEO specialisty, když vidíte různé pozice na různých počítačích (či zařízeních)?

A co personalizace na Seznamu?

Aktuálně se lze dokonce domnívat, že i český vyhledávač Seznam.cz s touto možností experimentuje, ale nic není jisté a zatím se jedná pouze o dohady a individuální postřehy konzultantů. Před pár dny o tom psal v článku Pavel Ungr, že si toho všiml společně s Filipem Podstavcem, a společně se nad touto otázkou také zamýšlejí: Seznam.cz experimentuje s personalizací?

Jak vybrat toho pravého kvalitního SEO konzultanta?

Připravil jsem pro vás pár tipů, jak poznat toho pravého SEO konzultanta. Čtěte pozorně :-).

  • Nepoužívá slovní spojení „SEO optimalizace“, protože už samotné SEO znamená „Search Engine Optimization“. V tomto kontextu je to pak nesmysl, protože by pak tvrdil, že optimalizuje optimalizaci.
  • Je dražší a jeho hodinová sazba překračuje 1.000 Kč bez DPH/hodinu.
  • Platíte mu vždy za provedenou práci, ne až ve chvíli, kdy dosáhnete „vytoužených pozic ve vyhledávačích“.
  • Neslibuje nesplnitelné - netvrdí, že zná 100% recept na přední pozice. Protože jej skutečně nezná. Vyhledávače nikdy neposkytly žádné detailní technické informace, jak fungují jejich řadící algoritmy, čili se může pouze domnívat, vše testovat a sledovat různé signály, jaké faktory ovlivňují řazení pozic ve vyhledávačích.
  • Nic vám negarantuje, protože v podnikání, marketingu ani ve vyhledávačích se garantovat nedá vůbec nic. Bohužel.
  • Používá Google Analytics a Google Search Console, to je bez debat.
  • Sleduje konverze, zajímavá se o chování uživatelů, zdroje návštěvnosti a vícekanálové cesty.
  • Zaměřuje se na veškeré zdroje návštěvnosti, nesleduje pouze organickou návštěvnost (návštěvy z přirozeného vyhledávání).
  • Ví, že optimalizace webu se projevuje napříč přes všechny zdroje návštěv (organická návštěvnost pomáhá přímému vstupu i brandu). 
  • Není mu cizí linkbuilding a tvorba person.
  • Umí HTML a pracovat s daty.
  • Nepoužívá „black hat“ SEO praktiky, což jsou metody, jak obelstít vyhledávač (například bílý text na bílem pozadí, SEO patičky a podobné nesmysly).
  • Účastní se odborných konferencí, popřípadě na nich i přednáší.
  • špičkové reference, které lze ověřit, a je známý mezi odbornou komunitou SEO specialistů a internetových marketérů.
  • realistická očekávání, ví, že změny se mohou projevit v řádech měsíců, a že je to dlouhodobá práce.
  • Nezaměřuje se pouze na obecná klíčová slova, ale i na tzv. longtaily (tj. velmi dlouhé fráze).
  • Sleduje novinky, čte odborné servery, publikuje a zajímá se o problematiku.
  • Dokáže vám pomoci s marketingovou strategií, ví, že SEO spočívá v komplexním řešení marketingu.
  • V případě nejasností, co to je SEO, vás odkáže na článek od Marka Prokopa – 3 věty, které vám měli říct o SEO jako první.

Datum poslední aktualizace: 28. 4. 2016 08:10:51
Štítky: SEO - internetový marketing

8 důvodů proč konzultovat právě s námi:

  • Patříme mezi Google Partners.
  • Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
  • Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
  • Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
  • Jsme transparentní.
  • Vše měříme a vyhodnocujeme.
  • Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
  • Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.

Certifikace Google Analytics

Certifikace Google AdWords

Sklik.cz ověření

Chcete odebírat novinky?

Přihlášením k newsletteru souhlasím s obchodními podmínkami.
Výše poskytnuté údaje budou zpracovány dle Zásad zpracování osobních údajů.

 

Copyright 2024 © Optimalizovaný-Web.cz