Instatní copywriting je pro ty, kteří neumí vymyslet nic lepšího
Určitě to znáte. Mnoho firem o sobě tvrdí, že jsou nejlepší, nejlevnější a nejkvalitnější. Jenže to není v podstatě pravda.
Inzerent velmi těžko může 100% prokázat, že je nejlepší, pokud to o něm netvrdí zákazníci, či nespočet referencí. Tento argument plave docela na vodě, protože se určitě najde i mnoho zákazníků, kteří mohou být nespokojení.
Stejně tak argumentace, že je někdo nejlevnější také pokulhává. Protože se vždycky najde někdo, kdo bude levnější, ať už je to student, či nějaká konkurenční firma, nebo „garážový e-shop“. V neposlední řadě přijde někdo s produktem ze zahraničí, kde je nižší cena práce a převálcuje konkurenci extrémně nízkou cenou, za kterou to v české republice nelze vyrobit.
Nejkvalitnější je také velmi „prázdný“ argument, protože dle čeho chce firma objektivně zhodnotit kvalitu svých produktů či služeb? Má nějaký certifikát kvality, jakosti, spokojenosti apod.? Kdo může prokázat, že jsou jejich produkty a služby nejkvalitnější? Mají nějaký nezávislý test či hodnocení? Patrně nikoliv.
Nejhorší, co můžete udělat, je, že budete používat superlativa a prezentovat se v marketingu, že jste nej, ať už z hlediska ceny, kvality apod. Proč? Protože to může o sobě tvrdit naprosto každý.
Odlište se! Vyzdvihněte svoje přednosti a to, v čem skutečně vynikáte
Najděte něco, v čem jste skutečně dobří. Zaměřte se na danou přednost a vhodně ji komunikujte v rámci svého marketingu a ve vaší komunikační strategii. Máte usměvavé a milé prodavačky? Skvělé, to zní lépe. Poskytujete okamžitou výměnu produktu v rámci reklamace? Perfektní, vyzdvihněte tuto odlišnost! Nesnažte se napodobovat „Frantu od vedle“. Buďte jiní, originální, sví. Najděte to, co vás odlišuje, nekopírujte to, co prezentuje konkurence.
Proč nepoužívat laciné argumenty a superlativa?
Protože to vaši firmu nijak neodliší, nikdo si vaši marketingovou argumentaci s vámi nespojí. Podobnou argumentaci totiž může použít naprosto každý. Bez ohledu na to, jak schopným konkurentem a obchodníkem je. Proto vám to nijak nepomůže a vyzní to asi úplně stejně, jako kdybyste cílové skupině nic neřekli. A to přece nechcete.
Tento článek vznikl díky tomu, že jsem si pustil rádio a tam běžely reklamy jedna za druhou a všechny se stejným obsahem. Inzerent č. 1 tvrdil, že jsou nejlepší, inzerent č. 2 zmiňoval, že mají super kvalitu produktů, a inzerent č. 3 tvrdil vše, co ti dva před ním. Pokaždé se jednalo o jiný obor, jiné produkty a jiné služby. Tady asi něco nehraje, si řeknete.
Takovými prázdnými sděleními cílovou skupinu skutečně nezaujmete. Zkuste to jinak, lépe! Nebuďte průměrní a neopakujte stejné chyby po ostatních.
Jak takový instantní copywriting vypadá v praxi?
Zkuste si to na mém příkladu prezentace fiktivní firmy. Do hranatých závorek si dosadíte libovolný název firmy a libovolný název produktů a služeb. Vyzkoušejte si to na vlastní kůži, že takové sdělení může říct opravdu každý. Tak tedy už dost keců, a pojďme na to:
„[Název firmy] - specialista na [název produktu či služby]
Jsme firma s dlouholetou tradicí, která se vyznačuje špičkovou kvalitou produktů a služeb v oblasti [název produktů či služeb]. Našim cílem jsou spokojení zákazníci a individuální přístup ke klientům, kterým poskytujeme maximální péči. Nabízíme nejnižší ceny na trhu a široké portolio produktů a služeb. U nás si vybere každý! Zavolejte nám a přesvědčte se sami. Nebudete zklamaní.“
Co z výše uvedeného reklamního sdělení vyplývá? Nic.
Co jsme tímto textem řekli naší cílové skupině? Vůbec nic, jsou to pouze samé prázdné kecy. Takto vypadá laciný marketing, který vídám prakticky denně a vy určitě také. Je to škoda, protože drtivá většina ze zacíleného publika si z toho vůbec nic neodnese.
Souhlasíte se mnou? Tak jděte na to jinou cestou, vyložte své karty na stůl a řekněte to jinak. Ukažte, jak to děláte, co děláte a na co se mohou vaši zákazníci skutečně spolehnout? Neopisujte konkurenci, jste přece lepší, než oni. Najměte si třeba nějakého copywritera nebo obsahového specilistu.
Domácí úkol pro „Hujery“
Ne, nebojte, žádné švestičky si chystat nemusíte. Stačí, když budete na to myslet ve svých zadáních pro reklamní agentury a vyzdvihnete skutečně to, co nemůže říct každý. V čem jste zkrátka lepší. Zkuste si to třeba doma, řekněte si, v čem se skutečně lišíte od konkurence. Držím vám palce.
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?