„Chci přední pozice ve vyhledávačích, nic více mne však nezajímá. Prostě to zařiďte a na nic se neptejte“.
Často jde o mylný požadavek, který však na první pohled zní jednoznačně. Nicméně tento požadavek je založen na velmi nepřesné interpretaci toho, co ve skutečnosti klient chce.
Možná si za to dosadíte jasnou přímou úměru – Když budu mít přední pozice, získám více návštěvníků a více návštěvníků mi přinese více tržeb. Jenže to je ve skutečnosti ten základní mýtus, který kolem celého SEO a jiných optimalizací webových stránek panuje.
Kouzelná klíčová slova?
Vyhledávače v současné době neobelstíte „mávnutím kouzelnými klíčovými slovy v nějakém SEO políčku“. O samotná klíčová slova primárně nejde, ta jsou pouze prostředkem toho, co chce daný uživatel zjistit.
Ano, samozřejmě mne nyní můžete připomínkovat, že v krátkodobém hledisku to zajistit teoreticky lze, ale pokud nechcete získat penalizaci (vyřazení webu z výsledků vyhledávání), je lepší uvažovat v dlouhodobém hledisku tak, aby vás penalizace nepostihla.
Jaká je tedy má definice SEO?
Jde ve skutečnosti o samotné uživatele, kteří používají internetové vyhledávače. V jejich zájmu je, aby dostali právě to, co hledají, ve chvíli, kdy to hledají a aby je odpověď (vstupní stránka) co nejvíce uspokojila.
Za odpověď si dosaďte jakýkoliv výsledek ve vyhledávači s „magickou“ přední pozicí.
Co myslíte? Uspokojí váš web návštěvníka z vyhledávače, a nebo jej ihned odradí? Možná si říkáte, proč by jej odradil? Vždyť jste první a prodáváte produkty, které uživatel hledá.
Uživatelé internetových vyhledávačů mají velmi rozmanité dotazy.
Uživatelé zadávají dotazy do internetových vyhledávačů na rozměry, velikost, barvu, cenu, typ, lokalitu, zajímají se o používání produktu, návod atd. Skutečně dokážete na všechny tyto dotazy odpovědět lépe, než vaše konkurence?
Velmi dlouhá či detailní klíčová slova se nazývají „longtailové fráze“. Výhohodou longtailových frází je relativně nižší konkurenčnost, snazší zacílení a často i vyšší konverze než u obecného klíčového slova.
Když se danému tématu (obecnému klíčovému slovu) komplexněji nevěnujete a jen jste „obelstili“ vyhledávač, aby uživatel dostal v předních pozicích váš web, patrně tím nic nezískáte, možná naopak můžete ztratit.
Ztratíte tím skutečného návštěvníka, který mohl být vašim zákazníkem, ale zklamali jste ho. Frustruvaně pak odchází pryč tam, kde jeho „touhu“ po odpovědi lépe uspokojí.
Přední pozice a nebo spokojený návštěvník?
Je tedy vašim cílem získat přední pozice, abyste po náročném úsilí celé optimalizace uživatele nakonec zklamali a odradili? Dáte mi jistě za pravdu, že nikoliv. Jde o samotné uživatele, aby zůstali na vašem webu, dále se tématem zabývali, sdíleli jej a byli spokojení, že skutečně našli to, co hledali!
Vašim cílem je tedy poskytovat odpovědi na to, co uživatelé hledají a poznávat jejich skutečné potřeby. Kvalitní „odpovědí“ na vašem webu udržíte pozornost návštěvníků, kteří pak budou mít větší tendence k nákupu právě u vás.
Zdroj obrázku: Google.cz
Jak ale zjistit skutečné potřeby návštěvníků a dosáhnout tím „předních pozic“?
Sledujte a vyhodnocujte data ve vašem nástroji Google Analytics. Zjistěte si, zda-li vstupní stránky odpovídají klíčovým slovům (respektivě vyhledávacím dotazům), které uživatelé zadávali do vyhledávače. Ověřte si, zda-li tito návštěvníci nejsou zklamaní a ihned neodcházejí z vašeho webu pryč. Neodrazujte je bláznivou optimalizací či různými praSEO technikami.
„Získávejte spokojené návštěvníky, kterým máte co nabídnout.“
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?