Internetový marketing
Podle mojí vlastní definice je internetový marketing souhrn všech činností, které pomáhají k prodeji prostřednictvím internetu. Do internetového marketingu můžete zařadit celou řadu činností a aktivit, které pomáhají zvýšit nejen povědomí o značce, ale především napomáhají prodeji.
Výkonnostní marketing je zaměřený na sekundární výkon (tj. uskutečněná konverze, popřípadě dosažený cíl, pro který byl web vytvořen).
Do online marketingu tedy můžeme zahrnout činnosti související nejen se SEO, ale i s PPC kampaněmi (Google AdWords a Sklik), displayovou reklamu (bannerovou reklamu), sociální sítě (Facebook, Twitter, aj.), ale i e-mailing (rozesílku newsletterů) či třeba online chat (Zopim, Smartsupp aj.).
SEO
Optimalizace pro vyhledávače (Search Engine Optimization) je běžně chápána jako optimalizace zaměřená na zlepšení pozic ve vyhledávačích.
Já tuto definici nemám moc rád, protože zejména Google personalizuje výsledky vyhledávání každému zcela individuálně a proto pozice může mít každý uživatel naprosto odlišné.
Podle některých „šamanů“ je primárním cílem optimalizace právě získání atraktivní pozic (či alespoň zobrazení na 1 stránce výsledků vyhledávání) na obecná klíčová slova, což je prakticky důvod, proč mnoho lidí tuto službu poptává.
Já se raději ptám na to, jestli je cílem získat „přední pozice“ nebo se spíše zaměřit na atraktivní obsah, který dokáže uživatele lépe přivést ke konverzi (či jakémukoliv žádoucímu cíli) z internetových vyhledávačů (Google, Seznam apod.). To je přece to hlavní, k čemu byl web vytvořen :-).
Kašlete na SEO šamany, buďte přirození
Algoritmy se rychle mění. To, co bylo funkční dříve, dnes již neplatí. Registrace do neprověřených internetových katalogů je již spíše ke škodě, a činnosti, které spadají do „šedé zóny“ SEO a optimalizací stejně časem nebudou fungovat. Nač tedy přehnaně optimalizovat web pro vyhledávače a sázet plno klíčových slov do textu?
Buďte přirození, dělejte web pro lidi, kteří budou váš obsah skutečně číst. Nemá smysl přemýšlet, jak oblafnout vyhledávač, ale je lepší přemýšlet nad tím, jak být přínosný pro reálné uživatele a jak těmto uživatelům usnadnit nalezení vašeho webu (myšleno z hlediska lepší indexace webu, jasné struktury webu, a atraktivního obsahu).
Vyvraťme si mýtus, že texty na webech nikdo nečte
Opravdu chcete tvrdit, že texty na webech nikdo nečte? Tak právě vy jste důkazem, že jste můj článek přečetli až do konce. Pokud někdo tvrdí, že jeho texty na webu nikdo nečte a má je tam jen pro vyhledávače, tak si patrně odpověděl sám.
Důvod, proč texty na webu dotyčného nikdo nečte, je patrně v tom, že jsou psané neosobně a „strojově“ se záměrem zalíbit se internetovým vyhledávačům, ne návštěvníkům internetových vyhledávačů.
A v tom je ten hlavní rozdíl!
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?